Съвети от Host.bg за SEO.
1. Липса на заглавие (title) на страницата или лошо подбрано заглавие
Между таговете
2. Многократно повторение на ключови думи в заглавието (title) и метатаговете за описание и ключови думи.
Преди много време на уеб мастерите беше любим похват да повтарят десетки пъти едни и същи ключови думи в заглавието и особено в метатага за ключови думи на страницата. Оттогава търсещите машини станаха много „по-умни“ и този „трик“ вече не е препоръчително да се използва, тъй като носи негативи, вместо да покачва рейтинга на страницата. Максимално допустимото повторение на една и съща дума в метатаговете е 3 пъти.
3. Нерелативност между ключовите думи в метатаговете за описание и ключови думи и съдържанието на страницата.
Друг често ползван похват за „примамване“ на посетители в миналото беше в метатаговете да се трупат ключови думи, за които е известно, че са много ползвани при търсене в мрежата, например sex, Britney Spears, Lady Gaga и др. подобни, докато всъщност в съдържанието на страницата става дума за нещо съвсем друго.
4. Прекалено дълги метатагове и заглавие.
Оптималната дължина на заглавието (title) на страницата е до 40-50 символа.
Оптималната дължина на метатага за описание (description) е до 120-150 символа.
Оптималната дължина на метатага за ключови думи (keywords) е до 500-600 символа.
Имайте предвид, че паузата между отделните думи, както и запетаите, също се броят за един символ.
5. Page spamming (наричано още web spamming, keyword spamming и пр.) – многократно повторение на ключови думи в „тялото“ на страницата.
За страници, които са „претъпкани“ с ключови думи и фрази е ясно, че не са изработени заради юзерите в интернет, а заради търсещите машини. Тъй като софтуера на повече търсачки е достатъчно „интелигентен“ и тъй като основния принцип за класиране на страниците е „полезност за потребителя“, такива страници биват игнорирани и класирани на лоши позиции.
6. Бедни на съдържание или прекалено дълги страници и с прекалено много връзки.
Бедните на съдържание страници не са „харесвани“ от търсещите машини; в другата крайност са прекалено „тежките“ и дълги страници или страниците с прекалено много връзки.
Според критериите на MSN една текстова страница без графиките не трябва да надхвърля 150 KB. Според критериите на Google в една страница не е препоръчително да има повече от 100 връзки.
7. „Огледални“ сайтове (mirror sites).
Търсачките не се отнасят положително към сайтове с напълно или почти еднакво съдържание, така че не е препоръчително да използвате подобен „трик“.
8. Добавяне на страницата в хиляди търсачки.
Това не е добра идея, въпреки че много Search Engine Optimizers все още предлагат подобна услуга. Основните търсещи машини и директории се броят на пръстите на едната ръка – това са
Google
MSN
Lycos
Yahoo
DMOZ
Ако страницата е добавена в тях, това гарантира, че 80-90% от ползвателите в интернет ще могат да я намерят. Остава още страницата да се добави и в някои тематични директории и търсачки (според тематиката на сайта) и в някои регионални директории (според географската насоченост на сайта).
9. Непрекъснато добавяне на сайта в търсачките.
Не е необходимо през ден-два да добавяте сайта си в търсачките. Еднократното добавяне е напълно достатъчно. След това вече са ви необходими връзки, които да водят към сайта – следвайки връзките търсещите машини ще индексират страницата ви редовно.
10. Липса на описание на графиките чрез атрибута alt на тага img. Използвайте за всеки ваш графичен файл (.gif, .jpg и др.) атрибута alt, с който се задава описание на файла. Търсещите машини индексират текстовете написани в alt, а ако файла не се зареди юзерите ще видят поне надписа и ще разберат приблизително какво представлява графиката или снимката.
Използвайте и атрибутите width и height, за да укажете точния размер на файла. Така браузъра ще зарежда вашите снимки и графики по-бързо.
11. Неправилно подбрани ключови думи.
12. Bad neighbourhood – Избягвайте размяната на връзки и пускането на линкове към страници с „лоша слава“ в интернет (link спамери и keyword спамери от типа link farms и doorway pages), тъй като това ще се отрази негативно и на вашия собствен имидж (поради т. нар. bad neighbourhood, т.е. „лошо съседство“, „лоша компания“). Само поради това, че сте сложили връзки към подобни страници търсачките няма да гледат и на вашата страница с „добро око“. Поставяйте връзки към „качествени“ страници, които имат богато и полезно съдържание и са с добър search engine рейтинг. Избягвайте да слагате и „неуместни връзки“, т.е. линкове към страници, които тематично нямат нищо общо със съдържанието на вашия сайт.
Host.bg за SEO. предлага на своите клиенти отстъпки за Link Building услуга, която ще помогне за по-добрата оптимизация на вашият сайт.