Сокол Соколов е управител на Host.bg от началото на 2010 г. С дейността си във фирмата запазва Host.bg като един от малкото български хостинг доставчици, които продължават да разработват собствени хостинг решения. Заедно с това Host.bg продължава да внедрява наложени за този пазар хостинг продукти и услуги и да предлага както лесни за иползване стартап пакети, така и специфични хостинг решения. Преди работата си в Host.bg Сокол Соколов е бил ИТ директор на издателската група Икономедиа и е ръководил проекти и екипи в телекомуникационния сектор, включително в бившата БТК.

Бихте ли разказали малко повече за Вас?

-Трудно е да се говори в първо лице, единствено число. Ще ви споделя за едно мое хоби. Понякога си позволявам да цитирам някоя от т. нар. крилати фрази. Наясно съм, че слушателите ги знаят и са ги осмислили отдавна. Правя го въпреки това, защото смятам, че носят емоция и кураж. Например, всеки който получава мейл от мен, може да прочете една реплика, за която се твърди, че е на Хенри Форд. Преводът й вероятно трябва да изглежда така: „Независимо дали смяташ, че можеш да се справиш с нещо или обратното, си абсолютно прав“.

Бихте ли ни разказали малко повече за Вашата работа?

Работата в областта на интернет услугите, бих казал, е специална. Това е област, в която не само има новини всеки ден, но те твърде често налагат просмисляне на всичко, което е било меродавно до момента. По време на последното си пътуване четох в едно списание апокалиптична статия за скритите и опасни намерения и за икономическите заплахи, които могат да ни донесат Интернет компании като Гугъл и Фейсбук. Радвам се, че заради работата си, съм имунизиран срещу такива внушения.

Бихте ли сподели нещо от кухнята на компанията?

Преди 3 години наследих фирмата в труден за нея момент. Трябваше да се вземат радикални решения за посоката на развитие. Нямаше нито очевидно, нито лесно решение. Самият процес на преструктуриране протече както си му е редът – с приливи и отливи. Радвам се, че вече сме на финалната права на този процес. В момента, както системната част, така и портфолиото са сред най-добрите на пазара и смятам, че можем да се посветим на иновациите.

Какви маркетинг техники използвате за популяризиране на Вашата фирма?

Целият микс, подходящ за една средно голяма българска компания.

Има ли сред тях такива с нулев бюджет?

Естествено. Причината, освен икономическата е, че в много случаи тези техники са по-ефективни от платените. Факт е, че потребителите харесват всеки контакт, който излиза от традиционния еднопосочен модел на рекламата. За тях няма значение дали някоя инициатива ни струва огромен бюджет или никакъв. Това което прави контакта ефективен и траен е дали информацията има отношение към техните нужди и желания и дали се поднася по лесен, лек или дори забавен начин.

И за финал…

Надявам се сътрудничеството ни с организатора на ZeroMarketing – фирма Web Events, да е продължително и полезно за българските фирми и потребители при използването на Интернет средата за контакт с техните потенциални клиенти.

За повече информация и регистрация за семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет”, можете да посетите сайта на събитието – zero-marketing.com

Интервюто е публикувано на сайта www.economynews.bg


Етикети: