Host.bg стартира своя рубрика в Kaldata.com, в която гост пишещи ще са едни от най-добрите български уеб експерти. Теми ще са актуални проблеми свързани с интернет маркетинга, софтуера и всичко за бизнеса онлайн. Ще се опитаме заедно с нашите приятели специалисти да следим всички тенденции и да ви даваме полезни съвети свързани със SEO и SMO оптимизации, как да поддържате успешен блог, какво е важно да знаем в комуникацията ни с клиентите, важни съвети за имейл кампании и много други.

Първият ни гостуващ автор е Христо Атанасов. Той е онлайн маркетинг специалист и управител на дигитална агенция „WeKnowHow” . И неговата тема е:

SEO v.2013 – новите-стари правила на играта

През последната година и половина Google направи няколко десетки ъпдейта на алгоритмите си, които промениха изцяло правилата на играта. Оптимизацията стана по-трудна от всякога. Така наречените зоо-ъпдейти (тъй като двата основни ъпдейта се казват Панда и Пингвин) целят повишаване на качеството на резултатите от търсенето в търсачката. Единият набляга на качественото съдържание в уеб, а другия наказва уеб-спама и прекаляването с оптимизацията.

Всъщност новите правила никак не са нови. Гугъл винаги е целял да бъде максимално полезен за потребителите си, като всички промени, които са правили през годините са били с тази единствена цел. Пострадалите сайтове са такива, които разчитаха на бърза оптимизация без да дават реална стойност на потребителите, а сайтовете на утвърдени брандове и компании, които разчитат на естествения ход на нещата предоставяйки както качествено съдържание, така и качествени продукти, за които си заслужава хората да говорят и препоръчват спечелиха от тези промени.

Следващите стъпки, които се очаква Гугъл да предприеме относно подобряването на качеството на собствената си услуга е затвърждаване на авторството – т.е. доказани и популярни автори на съдържание ще се ползват със значително предимство. Гугъл ще става все по-интерактивен, в смисъл че ще показва все повече информация за страницата още в самите резултати. Това са така наречените Rich Snippets или „богати снипети“, показващи картинка, рейтинг, време за приготвяне на рецепта, цена на продукт и други. Подобни примери затова са снипетите на рецпети, видеа и ревюта. Ето и няколко нагледни примера, въпреки че се съмнявам, да има някой, който все още не ги е забелязал при търсена на: Пилешка супа; Dell Inspiron 14z Ultrabook.

Една от разпространените и работещи техники за оптимизация беше така наречената long tail оптимизация или оптимизация по конкретни дълги търсения например „dell inspiron 14z цени“. Тези търсения са изключително ефективни, тъй като изследванията (а и нормалната човешка логика) показват, че при тези търсения хората са много по-склонни да купят, тъй като търсят конкретен продукт с цена и т.н. Важната промяна в случая е, че ако досега разчитахме да излизаме по най-разнообразни дълги търсения, вече трябва тези търсения да се изследват добре и да се предвиждат още при създаването на страницата и оптимизацията й, тъй като Гугъл предсказва възможните комбинации от думи още докато потребителите изписват началото на думата или фразата. По този начин силно се ограничават възможностите за различен начин на изписване на дълги думи и фрази поради простата причина, че когато една фраза стане достатъчно използвана Гугъл започва да я предлага на всички.

В заключение искам да отбележа, че каквито и промени да направят от Гугъл в алгоритъма си, те винаги ще бъдат с цел подобряване на услугата за потребителите и приоритизиране на качественото съдържание и популярните сайтове и автори. Съответно всякакъв вид манипулации които водят до бързи резултати рано или късно ще спират да работят, и още по-лошо много често ще водят до наказания за сайтовете, които ги използват затова следвайте тези основни съвети и мисля, че никога няма да сбъркате:

1. Никога не забравяйте, че правим сайтовете за потребителите а не за която и да е търсачка.
2. Използвайте синергията между различните маркетингови инструменти за по-добри резултати – оптимизация, социални мрежи, афилиейт, ПР, реклама и др – целта е една да продаваме повече и да създаваме повече и по-лоялни клиенти.
3. Последния съвет скоро го прочетох от един колега във Фейсбук, но тъй като не си спомням точно кой, нека да се чувства цитиран, а аз ще перифразирам по памет: „В оптимизацията, ако нещо изглежда твърде хубаво за да е истина, по-добре не го правете – рано или късно ще доведе до наказание“ 😉

Статията е публикувана в Kaldata.com.


Етикети: ,