spam2

Grеylist (Сив Списък) е един от основните и най-напреднали методи за борба със значимия проблем на съвременните услуги за електронна поща – спамът и мярка , която ние от Host.bg предприехме, за да облекчим работата на нашите клиенти . Всеки мейл сървър (MTA – Mail Transfer Agent), който изпраща до сървър с включен „Grеylist“ първоначално отхвърлен. Коректно конфигуриран MTA ще направи втори опит въз основа на обратното съобщение, което изпраща greylist сървъра. В зависимост от настройките на изпращащият MTA това може да стане след различен период от време. Ако се получи подобно потвърждение писмото бива доставено успешно и мейл сървъра се записва в greylist, което означава, че подобна проверка няма да бъде извършва при опит за доставяне на ново писмо от същият сървър за значителен период. С други думи – мейл сървъра попада в т.нар. „Whitelist”(Бял Списък). За да се допълни цветовата гама съществува и „Blacklist“ (Черен Списък). В него попадат MTA, които са изпратили огромно количество писма за кратък период от време, без повторно потвърждение (т.е. без да преминат успешно валидацията на Сивия списък). Попадането в този “Черен списък” на сървърите на Host.bg е за период от 24 часа, при което се връща грешка на изпращача, в която ясно е упоменато попадането в този списък. Този метод за борба със спама е ефективен поради спецификата на изпращане на спам съобщения. При подобни разпращания втори опит за доставяне на съобщението въобще не се прави или се осъществява непосредствено след първият, като по този начин не се преминава greylist проверката. Greylist-ът позволява ограничаването на огромни количества спам, които иначе биха <достигнали до нашите клиенти или затруднили работата на пощенските сървъри поради по-голямото количество спам, което ще бъде необходимо да се обработва от по-изтънчените антиспам филтри или индивидуални филтри на пощенските кутии. Възможни негативните ефекти от Greylist са, че е възможно известно забавяне при получаване на писма за пръв път от нерегистрирани до този момент сървъри (забавянето е различно, в зависимост от настройките на съответният MTA) или недоставяне, в случаите, когато сървър е попаднал в „Черния списък”. Често в този списък могат да попаднат сървъри за споделен хостинг, когато от тях е излизал спам – поради самата специфика на тези сървъри изпращането на спам от един клиент или недостатъчната борба с изходящият спам могат да повлияят на работата на всички останали коректни клиенти на въпросният споделен сървър.