Най-печелившият ден за търговията – Black Friday се очаква от търговци и потребители с все по-голямо настървение. Никой не допуска дори и за миг, че нещо може да обърка плановете му да осъществи изгодна сделка или добри продажби. Защо обаче, търговията не протича според очакванията понякога? В тази статия разглеждаме един от несполучливите сценарии.

От началото на 90-те години, когато идеята се ражда във Филаделфия, еуфорията предизвикана от големите отстъпки се разпространява в целия свят. На този ден се обявяват намаления, които често са най-високите през годината, а потребителите го чакат с нетърпение, за да закупят мечтаната стока или услуга на възможно най-ниската цена. С появата на онлайн търговията феноменът се разраства експоненциално с всяка изминала година, но нарастват и рисковете от феноменален срив в продажбите.

Шопинг еуфорията в България многократно досега се превърна в катастрофа за онлайн продажбите. Няколко от най-големите вериги в страната изключваха сайтовете си още в началото на Black Friday принудително и това се случва последователно в няколко години. В тази статия ще дадем полезни съвети и решения за това, как собствениците на електронни магазини да се преборят с трафика и да се възползват от него, за да генерират повече продажби.

Какво да очакваме?

Ако вече сте планирали отстъпките, рекламните кампании текат и всяка таргетирана от вас група е запозната с предстоящите промоции, вероятно предвиждате, че посещенията на сайта ви ще бъдат повече от обикновено. В това е и проблемът. Те не просто ще са повече. Колкото и изненадващо благоприятно да изглежда, посещенията ще са много, много повече от обичайните.

Освен това имайте предвид, че BlackFriday е само началото на шопинг вакханлията. След него следва CyberMonday (28 ноември) и предколедната еуфория, а най-накрая е SuperSaturday (17декември) – последната събота преди Коледа. CyberMonday е официалният ден на големите отстъпки в онлайн магазините, а SuperSaturday е таргетирана към купувачите, които пазаруват в последната минута и са готови да правят всякакви компромиси поради липсата на време. Ще познаете този период от годината, не само по броя поръчки, но и по обема им. Ето защо ви е необходимо надеждно и сигурно решение, за да посрещнете потребителския трафик.

Как да подготвим сайта си?

Зависи дали сами се грижите за хостването на електронния магазин или ползвате хостинг доставчик. Ако сте се доверили на доставчик, се консултирайте с него. Всеки провайдър би откликнал охотно на такава молба, защото решението ще предпази и двете страни от проблеми. Ако разчитате на собствени специалисти имате доста работа. Първото нещо, което трябва да се направи е анализ на софтуера, който използвате. Резултатите може да покажат, че има възможност за софтуерна оптимизация.

Ключовите уеб приложения са:
– Уеб сървър: LiteSpeed, Apache, Nginx
– Система за кеширане
– База данни: MySQL, Perkona, Maria DB
– Основен скриптов език: PHP 7, C#

Всеки от изброените инструменти има свои предимства, които трябва да се съчетаят с предимствата на останалите. Въпреки голямото изобилие от информация в Интернет по темата, задачата не е по силите на всеки. Добре е тази стъпка да е направена преди да се стигне до истинското планиране на черния петък. В противен случай задачата за оцеляване на електронния магазин в този ден може да се окаже невъзможна.

Следва оценка на хардуерния резерв на хостинг оборудването. В нормално състояние няма такъв. Това означава правилно планиране и ефективно използване на оборудването. Точно тази оптимизация обаче ще се окаже тясното място по време на Black Friday кампанията. От значение са:

– Броят процесорни ядра на разположение
– RAM паметта и големината на резервния буфер, ако има настроен такъв
– Скоростта на достъп до данните – HDD, DB SSD, Full SSD или други варианти

В крайна сметка трябва да получите коректен отговор на следните два въпроса:

Колко повече ресурс ще ви е необходим?
Как можете да го получите – с ъпгрейд или се налага миграция?

Правилният отговор на първия въпрос можете да намерите на база на очаквания ръст в посещенията. Имайте предвид, че натоварването се променя нелинейно. Самостоятелното хостинг решение обикновено е по-ограничено, когато става дума за ъпгрейд и изобщо не е налице възможност за миграция. Хостинг доставчиците от своя страна предлагат разнообразни решения за подобна ситуация.

На първо място това са виртуалните сървъри със специфична оптимизация, подходящи за различни натоварвания. Можете да разчитате на висока производителност и гъвкавост с Managed VPS, Hybrid VPS, Стандартен или SSD виртуални сървъри от портфолиото на Host.bg. Очаквайте промоциите ни за BlackFriday и CyberMonday. Когато става дума за популярни електронни магазини, хоствани на собствен сървър, планирането или консултациите с доставчика трябва да започнат поне един месец по-рано.


Етикети: , , ,