От 01 декември 2016 г. организацията, която урежда правилата за регистрация на домейни ICANN въведе промени в две от процедурите, свързани с обслужването на домейните:

– Промяна на данни за регистранта
– Трансфер на домейн от един регистар към друг

1. Промяна на данни за регистранта

Промяната на данните на регистранта обхваща името на регистранта, името на фирмата/организацията, собственик на регистрацията и основния мейл адрес на регистранта. Новото в процедурата е изискването за потвърждение на операцията от текущия и новия регистрант на домейна. Ако не се променя мейл адреса, двете покани за потвърждение на промените се изпращат на един и същи адрес.

Заявката на промените става по обичайния досега начин – от административния панел за хостинга и домейна. Ако заявените промени не се потвърдят до два месеца от заявяването им, промяната не се осъществява.

2. Трансфер на домейн

При стандартен трансфер между регистрари се изисква едно потвърждение, покана за което се изпраща на административния мейл. В случай, че трансферът на домейн е съпроводен със смяна на данни за регистранта, първо се извършва процедурата по промяната на собственика на домейна чрез стъпките, описани в т. 1. След получаване на двете потвърждения от регистрара, на административния имейл на регистранта се изпраща имейл с линк за потвърждение на трансфера.

Повече за процедурите можете да намерите в нашия помощен сайт: https://host.bg/bg/info/promeni-v-domein-proceduri-ot-01-dekemvri-2016/